Actul de identitate se înmânează, contra semnătură, personal titularului sau reprezentantului său legal, sau reprezentantului împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție, ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice (MPower), sau persoanei care acționează în interesul acestuia în condițiile prevederilor legale, iar la cererea solicitantului - şi prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire.
La cererea solicitantului, actul de identitate se livrează la domiciliul sau la reședința temporară, sau la locul aflării acestuia prin intermediul serviciului guvernamental de livrare (MDelivery).
În cazul înmânării actului de identitate reprezentantului legal, sau reprezentantului împuternicit prin procură, sau persoanei care acționează în interesul titularului, aceștia se identifică prin actul de identitate, iar în lipsa acestuia – prin informația din Registrul de stat al populației şi, după caz, prezintă documentele ce confirmă acest drept.
Înmânarea buletinului de identitate electronic prin reprezentant sau livrarea acestuia nu se admite.