Eliberarea extrasului din Registrul de stat al populației sau din alte resurse informaționale ale Agenției Servicii Publice (adeverință), la solicitarea persoanelor fizice, privind:
- înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară sau lipsa acesteia e;
- persoanele înregistrate la domiciliu și/sau la reședința temporară la o adresă concretă;
- eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora e;
- eliberarea actelor de identitate cu date personale anterioare;
- apartenența la cetățenia Republicii Moldova e;
- neapartenența la cetățenia Republicii Moldova;
- renunțarea sau retragerea cetățeniei Republicii Moldova e;
- dobândirea cetățeniei Republicii Moldova*;
- autorizarea emigrării;
- componența familiei*;
- atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP) e;
- repatrierea cetățenilor Republicii Moldova*;
- alte informații ce se conțin în Registrul de stat al populației
Termene și tarife
1) în cazul generării automate (în regim de timp real) a extrasului sub formă de document electronic, comandat prin intermediul unor aplicaţii web
| Termen | Tarif |
|---|---|
| La momentul adresăriie | 70 lei gratuit11 |
2) în cazul întocmirii extrasului cu antrenarea operatorului ASP
| Termen | Tarif | Locul prestării |
|---|---|---|
| 10 zile lucrătoare | 90 lei gratuit11 | |
| 5 zile lucrătoare | 180 lei | |
| 1 zi lucrătoare | 270 lei | |
| În ziua adresării | 360 lei | |
| 1 oră | 450 lei |
11Condițiile de prestare a serviciului cu înlesniri sunt stipulate în pct. 17, subpct. 1) din anexa nr.3 la Hotărârea Guvernului nr.966/2020 cu privire la serviciile prestate de către Agenția Servicii Publice
eServiciile marcate cu litera „e” sunt disponibile inclusiv prin comanda on-line.
*Serviciile marcate cu semnul „*” se prestează pe termen de o oră doar la subdiviziunea specializată din cadrul Departamentului acte de identitate, cetăţenie şi evidenţă a persoanelor (municipiul Chişinău, str. Aleksandr Puşkin, nr. 42, biroul 103).
Informații generale
Eliberarea extrasului din Registrul de stat al populaţiei sau din alte resurse informaționale ale Agenției Servicii Publice (adeverință), la solicitarea persoanelor fizice, privind:
- înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară sau lipsa acesteia;
- persoanele înregistrate la domiciliu și/sau la reședința temporară la o adresă concretă;
- eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora;
- eliberarea actelor de identitate cu datele cu caracter personal anterioare;
- apartenența la cetățenia Republicii Moldova;
- neapartenența la cetățenia Republicii Moldova;
- renunțarea sau retragerea cetățeniei Republicii Moldova;
- dobândirea cetățeniei Republicii Moldova;
- acordarea cetăţeniei Republicii Moldova în temeiul Decretului Preşedintelui Republicii Moldova de acordare a cetăţeniei Republicii Moldova în interesele republicii;
- autorizarea emigrării;
- componența familiei;
- atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP);
- repatrierea cetățenilor Republicii Moldova;
- alte informații ce se conțin în Registrul de stat al populației.
Depunerea cererii pentru eliberarea adeverinţelor
Cererea pentru eliberarea adeverinţelor se depune personal sau de reprezentantul împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice:
- la serviciile eliberare a actelor de identitate, inclusiv cele amplasate în centrele multifuncționale ale Agenţiei Servicii Publice sau la subdiviziunea specializată din cadrul Departamentului acte de identitate, cetăţenie şi evidenţă a persoanelor (municipiul Chişinău, str. Aleksandr Puşkin, nr. 42, biroul 103);
- în format electronic prin intermediul platformei de dezvoltare a serviciilor electronice (PDSE);
- la centrele unificate de prestare a serviciilor publice (CUPS) din cadrul autorităților publice locale (APL);
- la numerele de telefon ale Serviciului suport clienți (numărul național - 14 909 sau în cazul adresărilor de peste hotare (+373 -22) 25 70 70).
Adeverinţele se înmânează, contra semnătură, solicitantului sau reprezentantului său legal, sau reprezentantului împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice, sau persoanei care acţionează în interesul acestuia în condiţiile prevederilor legale. În cazul înmânării adeverinței reprezentantului legal sau reprezentantului împuternicit prin procură sau persoanei care acţionează în interesul solicitantului, aceștia se identifică prin actul de identitate, iar în lipsa actului de identitate - prin informaţia din Registrul de stat al populaţiei şi, după caz, prezintă documentele ce atestă dreptul de reprezentare.
În cazul în care pentru eliberarea adeverinței se solicită actul de identitate al solicitantului sau al reprezentantul lui legal, sau al persoanei care îl reprezintă, sau al persoanei care acţionează în interesul acestuia, prezentarea actului de identitate nu este obligatorie dacă acesta este valabil. Identitatea solicitantului sau a persoanelor care îl reprezintă, precum şi valabilitatea actului de identitate se confirmă prin informaţia din Registrul de stat al populaţiei.
Extrasul ce conţine date din Registrul de stat al populaţiei sau din alte resurse informaționale ale Agenției Servicii Publice (adeverință) se eliberează sub formă de document electronic, la solicitarea persoanelor fizice, cetățeni ai Republicii Moldova, care dețin semnătură electronică. Persoanele au posibilitatea să comande online prin intermediul PDSE și să primească instantaneu (în regim de timp real), în cabinetul personal (MCabinet), 5 tipuri de extrase privind:
- înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară sau lipsa acesteia;
- eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora;
- apartenența la cetățenia Republicii Moldova;
- pierderea cetățeniei Republicii Moldova;
- atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP).
Comanda extrasului electronic din Registrul de stat al populației, prin intermediul PDSE poate fi efectuată, accesând Portalul Serviciilor Publice servicii.gov.md sau pagina web oficială a Agenției Servicii Publice www.asp.gov.md prin selectarea rubricii „Servicii/Servicii electronice".
Persoanele juridice de drept public și de drept privat, precum și persoanele fizice abilitate conform cadrului normativ să îndeplinească un serviciu public sau de interes public, care din diferite motive nu au acces la platforma de interoperabilitate (MConnect), pot verifica on-line înregistrările privind adresa de domiciliu și de reședință temporară pe Portalul guvernamental de verificare a datelor, prin accesarea adresei electronice https://verifica.gov.md, (Link- https://e-services.md/ro/content/verifica-adresa).
Documente necesare
La depunerea cererii pentru eliberarea adeverințelor se prezintă, după caz:
actul de identitate valabil al solicitantului, sau, după caz, al persoanei reprezentate, al reprezentantului lui legal, sau al persoanei care îl reprezintă, sau al persoanei care acționează în interesul acestuia. Prezentarea actului de identitate nu este obligatorie în cazurile prevăzute (Nota 1);
Prin derogare de la prevederile alineatului întâi, condiţia de valabilitate a actului de identitate nu este obligatorie la depunerea cererii pentru eliberarea adeverinţei privind renunţarea sau retragerea cetăţeniei Republicii Moldova în cazul în care actul de identitate al solicitantului a fost anulat pe motivul schimbării statutului juridic şi acestuia nu i-a fost eliberat alt act de identitate conform statutului juridic. În aceste condiţii solicitantul se identifică cu informaţia din Registrul de stat al populației.
În cazul depunerii cererii prin intermediul PDSE, autentificarea si dreptul de a solicita informația respectivă se efectuează prin intermediul platformei guvernamentale de autentificare și control al accesului MPass.
dovada împuternicirilor de reprezentare: procura autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție, ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice (MPower), din care să rezulte inclusiv consimţământul subiectului datelor cu caracter personal privind prelucrarea datelor sale. În cel din urmă caz solicitantul comunică codul unic de identificare atribuit împuternicirilor de reprezentare, care este utilizat de către persoana responsabilă pentru verificarea împuternicirilor respective prin Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice;
consimţământul expres al persoanelor majore, ale căror date cu caracter personal urmează să fie prelucrate, autentificat de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție, sau exprimat în scris în faţa persoanei responsabile de recepţionarea cererii. Consimţământul respectiv nu se prezintă în cazul în care solicitantul demonstrează interesul legitim al terţului căruia îi sunt dezvăluite datele cu caracter personal (în cazul solicitării informaţiei despre persoanele decedate, de către succesorii acestora, privind componenţa familiei, privind persoanele înregistrate la domiciliu/reşedinţa temporară la cererea proprietarului/coproprietarilor locuințelor proprietate privată);
certificatul de succesor (moştenitor) sau testamentului şi a certificatului de deces, în cazul solicitării informaţiei despre subiectul datelor cu caracter personal decedat;
Certificatul de succesor (moştenitor) sau testamentul nu este obligatoriu pentru cazurile în care informaţia este solicitată pentru realizarea unui interes legitim al operatorului sau al terţului căruia îi sunt dezvăluite datele cu caracter personal, cu condiţia că acest interes să nu prejudicieze interesele sau drepturile si libertăţile fundamentale ale subiectului datelor cu caracter personal;
documentele de stare civilă ale solicitantului şi, după caz, ale rudelor - în cazul solicitării informației privind componența familiei, despre persoanele decedate, privind apartenenţa/neapartenenţa sau renunțarea la cetăţenia Republicii Moldova şi în alte cazuri ce atestă fapte despre cetăţenie.
Documentele de stare civilă ale rudelor se prezintă pentru a stabili legătura şi gradul de rudenie dintre solicitant şi persoana(ele) respectivă(e). Prezentarea documentelor de stare civilă nu este obligatorie în cazurile prevăzute (Nota 2);
documentele confirmative privind persoanele aflate la întreținere;
actul ce atestă dreptul de proprietate sau de folosinţă asupra locuinţei;
contractul de vânzare-cumpărare, sau contractul de donaţie, sau certificatul de moştenitor legal etc.
În situaţiile în care dreptul de proprietate asupra locuinţei este înregistrat în registrul bunurilor imobile, prezentarea documentelor ce atestă acest drept nu este obligatorie, dacă autoritatea competentă poate verifica această informație prin intermediul resurselor informaţionale automatizate ale cadastrului bunurilor imobile;
extrasul din Registrul de evidență a gospodăriilor populației din localitatea respectivă ce atestă înregistrarea şi evidența membrilor gospodăriei țărăneşti;
bonul de repartiţie a locuinţei proprietate publică eliberat de autoritățile publice APL (primărie) după 29.11.2015, sau, după caz, reconfirmat de APL (primărie) dacă a fost eliberat până la 29.11.2015 ori documentul justificativ eliberat de APL (primărie) prin care se stabileşte dreptul de folosinţă asupra locuinţei proprietate publică, pasibilă de privatizare;
contractul de locaţiune sau sublocaţiune încheiat în condiţiile prevederilor Legii nr. 75 / 2015 cu privire la locuinţe;
hotărârea instanţei judecătoreşti definitivă despre recunoaşterea dreptului de folosinţă asupra locuinţei;
documentele confirmative ce atestă dreptul la înlesniri;
dovada achitării tarifului pentru prestarea serviciului, după caz. În cazul în care achitarea tarifului a fost efectuată prin instrumentele de plăţi electronice, dovada achitării se face prin menţiunea imprimată pe cererea sau anexa pe suport de hârtie aferentă serviciului respectiv şi prezentarea acesteia nu este necesară.
Copiile de pe documentele prezentate în original se autentifică de către notar sau de către alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție, sau de către persoana responsabilă de recepţionarea cererii și se anexează la cerere. În cazul în care persoana prezintă procură specială aceasta se anexează la cerere în original.
Dacă împuternicirile de reprezentare sunt consemnate în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice, persoana responsabilă imprimă confirmarea de reprezentare din sistemul respectiv pe care o anexează la cerere.
Prezentarea documentelor confirmative nu este obligatorie în cazul în care datele conţinute în acestea sunt disponibile în resursele informaţionale şi pot fi consumate prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect).
Solicitantul poartă răspundere pentru veridicitatea informaţiei consemnate în cerere şi pentru autenticitatea documentelor prezentate conform prevederilor legale.
Înlesniri
| Denumirea serviciului | Termenul de prestare | Tarif (lei) |
|---|---|---|
Eliberarea extrasului din Registrul de stat al populaţiei sau din alte resurse informaționale ale Agenției Servicii Publice pe suport de hârtie (adeverinţă), la cererea personală sau prin reprezentant împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie:
| 10 zile lucrătoare | gratuit |
| Eliberarea extrasului din resursele informaţionale ale Agenţiei Servicii Publice sub formă de document electronic, comandat prin intermediul PDSE | în regim de timp real | reducere de 20 la sută din tariful stabilit pentru termenul maximal de prestare a serviciului, cu rotunjirea tarifului redus până la numărul întreg de zeci de lei |
Informație oferită de:
Departamentul acte de identitate, cetăţenie şi evidenţă a persoanelor
Ultimul salvat:
23.12.2025