Cartea de identitate
Titularul cărții de identitate sau reprezentantul său legal este obligat să notifice Agenției Servicii Publice în termen de 15 zile de la pierderea sau furtul actului de identitate, pentru a preveni utilizarea acestuia de către terți în scopuri ilicite.
În caz de pierdere sau furt al cărții de identitate, titularul depune în scris o declarație în acest sens și cererea pentru eliberarea actului de identitate nou:
în țară - la orice serviciu eliberare a actelor de identitate, inclusiv cele amplasate în centrele multifuncționale ale Agenției Servicii Publice;
în străinătate - la misiunile diplomatice și oficiile consulare (MDOC) ale Republicii Moldova.
În lipsa MDOC în statul de reședință al solicitantului, cererea respectivă poate fi depusă la orice MDOC.
Titularul cărții de identitate declarată pierdută sau furată, ori reprezentantul său legal, este obligat să informeze Agenția Servicii Publice în cazul găsirii acesteia.
Valabilitatea actului de identitate declarat pierdut/furat și ulterior regăsit nu se restabilește. Acesta se perforează și se restituie titularului, cu actualizarea în Registrul de stat al populației a statutului documentului „nevalabil, restituit titularului”. În cazul în care solicitantul renunță să-l preia, se ridică și se distruge conform procedurii stabilite.
De la data realizării condițiilor tehnice, serviciile de declarare a pierderii sau a furtului cărții de identitate, fără solicitarea unui nou document, pot fi accesibile și prin intermediul platformei de dezvoltare a serviciilor electronice (PDSE).
Termene și tarife
| Termen | Tarif | Locul prestării |
|---|---|---|
| La momentul adresăriim | gratuit |
mServiciile marcate cu litera „m” sunt disponibile inclusiv prin intermediul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare ale Republicii Moldova.
Informație oferită de:
Departamentul acte de identitate, cetăţenie şi evidenţă a persoanelor
Ultimul salvat:
23.12.2025