Livrarea documentelor emise de ASP
Cetățenii și mediul de afaceri, care solicită documentele la Agenția Servicii Publice, pot comanda livrarea acestora direct acasă sau la oficiu prin intermediul serviciului guvernamental de livrare MDelivery. Folosirea acestei metode de obținere a documentelor va permite economisirea timpului și vizează confortul maxim al clienților. Documentele pot fi livrate atât în țară, cât și peste hotare.
Cetățenii pot solicita livrarea la adresa indicată prin intermediul serviciului MDelivery a următoarelor acte:
la comanda online sau în oficiu
- Extras din Registrul de stat al persoanelor juridice și al întreprinzătorilor individuali
- Permis de conducere internațional
exclusiv la comanda online
Documentele din domeniul stare civilă:
- Certificat/ duplicat al certificatului de naștere
- Certificat/ duplicat al certificatului de căsătorie
- Certificat/ duplicat al certificatului de divorț
- Certificat/ duplicat al certificatului de deces
- Certificat/ duplicat al certificatului de schimbare a numelui și/sau prenumelui
- Certificat/ duplicat al certificatului de stabilire a paternității
- Extras de pe actul de naștere
- Extras de pe actul de căsătorie
- Extras de pe actul de deces
- Extras de pe actul de divorț
- Extras de pe actul de schimbare a numelui și/sau prenumelui
- Aviz cu privire la anularea și/sau modificarea actului de stare civilă
- Aviz privind afirmarea/infirmarea schimbării numelui și/sau prenumelui
- Extras multilingv de pe actul de naștere
- Extras multilingv de pe actul de căsătorie
- Extras multilingv de pe actul de deces
- Certificat privind starea civilă
- Certificat de capacitate matrimonială
- Certificat explicativ
Certificat de înmatriculare pentru vehicul la solicitarea serviciului ”Transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului”
Plăci de înmatriculare la solicitarea serviciului ”Transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului”
Permis de conducere național
exclusiv în oficiu concomitent cu comanda documentului (valabil în toate subdiviziunile teritoriale ale ASP)
- Pașaport al cetățeanului Republicii Moldova
- Cartea de identitate (aplicabil celei fără semnătură electronică)
Procedura de comandă a livrării este simplă și intuitivă.
În cazul când solicitați serviciul la centrele multifuncționale ale ASP este suficient doar să anunțați operatorul că doriți livrarea documentului la adresa indicată. Operatorul va completa comanda și vă va informa despre opțiunile pe care le aveți (costul, termenul și furnizorul poștal).
În cazul actelor comandate on-line, solicitantul accesează Portalul Serviciilor Publice – www.servicii.gov.md, își selectează serviciul care va fi prestat și indică dacă dorește livrarea acestuia la o adresă anumită. Procedura solicitării livrării MDelivery este una simplă și presupune completarea unei cereri electronice în câteva pași. Ulterior, solicitantul poate urmări comanda în regim on-line după numărul comenzii MDelivery pe portalul oficial al serviciului MDelivery: mdelivery.gov.md.
Costul livrării variază în dependență de furnizorul de servicii și de termenii de livrare: pentru Chișinău de la 25 – 60 de lei, în alte localități de la 45 – 60 lei și peste hotare 100 – 1 400 lei.
Informația actualizată din 12.05.2025