La invitația Agenției de Stat pentru Servicii Publice și Inovații Sociale din Azerbaidjan (ASAN Xidmət), reprezentanții ASP au întreprins o vizită de informare la Bacu (Azerbaidjan).
Agenda întrunirilor a fost complexă și a inclus astfel de subiecte de actualitate precum: digitalizarea serviciilor publice, prestarea serviciilor publice mobile, crearea de parteneriate publice private pentru a le presta cetățenilor o gamă cât mai variată de servicii după principiul „Ghișeu unic”.
În cadrul multiplelor prezentări, făcute de către departamentele ASAN, reprezentanții ASP au fost familiarizați cu activitatea, infrastructura și metodele de lucru ale centrelor ASAN, făcând schimb de opinii și bune practici în domeniul prestării serviciilor publice cu specialiștii din Azerbaidjan.
Delegația din Republica Moldova a avut ocazia să viziteze mai multe subdiviziuni teritoriale ASAN, atât din Bacu, cât și regionale (Centrele nr. 3 și 7 „ASAN Service” din Baku, complexul Shamakhi „ASAN Life”, serviciul mobil „ASAN”, Centrul de apeluri ASAN, Centrul de inovații tehnologice „INNOLAND”, Centrul pentru Dezvoltare Inovatoare, „ABAD” și Radio ASAN).
Creșterea transparenței și aplicarea inovațiilor moderne în prestarea serviciilor publice au fost printre subiectele de bază discutate de către președintele ASAN, Ulvi Mehdiyev, cu specialiștii Agenției Servicii Publice. Președintele ASAN a menționat că instituția pe care o prezidează este deschisă schimbului de experiență cu ASP.
Astfel, în urma vizitei s-a ajuns la un acord preliminar între Agenția Servicii Publice și Agenția de Stat pentru Servicii Publice și Inovații Sociale din Azerbaidjan (ASAN Xidmət) privind semnarea unui Memorandum de colaborare în dezvoltarea și fortificarea relațiilor bilaterale între cele două instituții.
***
Agenția de Stat pentru Servicii Publice și Inovații Sociale din Azerbaidjan (ASAN) a fost creată la 13 iulie 2012. Scopul agenției este de a oferi servicii publice, accesibile pentru cetățeni, utilizând tehnologiile moderne. Acronimul „ASAN” înseamnă „Azerbaijan Service and Assessment Network”, iar în azeră cuvântul „asan” înseamnă „ușor”.
În prezent, Serviciul ASAN deține 26 de centre, care funcționează după principiul „ghișeului unic”, reunind reprezentanți ai 10 entități guvernamentale și companii private. Prin intermediul acestor centre sunt prestate în parteneriat public privat circa 400 de servicii, atât publice (documentare, stare civilă, servicii cadastrale, ) cât și private (transferuri financiare, ghișee bancare, servicii de traducere, etc.) .
În anul 2015, Serviciul ASAN a fost distins cu Premiul ONU la categoria „Îmbunătățirea prestării serviciilor publice”.