Astăzi, 06.12.2023, Guvernul a aprobat Conceptul Serviciului guvernamental de suport clienți și Conceptul Sistemului informațional ,,Serviciul guvernamental de suport clienți ’’, care vor facilita dialogul dintre beneficiarii și prestatorii serviciilor publice.
Serviciul guvernamental de suport clienți va funcționa ca o subdiviziune distinctă în cadrul Agenției Servicii Publice. Sistemul informațional ,,Serviciul guvernamental de suport clienți’’ va fi dezvoltat de către Agenția de Guvernare Electronică pentru a gestiona incidentele, reclamațiile, solicitările de informații și necesitățile de asistență în utilizarea serviciilor publice.
Decizia va fi pusă în aplicare gradual. În cadrul perioadei de pilotare, sunând la numărul de telefon al Serviciului guvernamental de suport clienți, cetățenii vor putea primi informații despre serviciile publice prestate de către Agenția Servicii Publice, Agenția de Guvernare Electronică, Casa Națională de Asigurări Sociale și Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică. Treptat, serviciul va fi extins pentru toate autoritățile/instituțiile publice prestatoare de servicii.
Apelurile telefonice la numărul unic al Serviciului guvernamental de suport clienți se vor efectua:
- în rețeaua națională – gratuit;
din rețeaua internațională – conform tarifelor stabilite.
Cheltuielile pentru implementarea deciziei respective vor fi acoperite de către Agenția de Guvernare Electronică din mijloacele proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, implementat cu suportul Băncii Mondiale.