Sari la conținutul principal

Autoritățile publice, mediul academic și sectorul privat își unesc eforturile pentru a adapta serviciile publice la necesitățile businessului și a inovațiilor economice

11.12.2023 13:01

În contextul schimbărilor rapide din mediul de afaceri, a evoluției tehnologiei, dar și a necesității de a armoniza legislaţia Republicii Moldova din domeniul dreptului societăților comerciale cu cerinţele dreptului Uniunii Europene, Agenția Servicii Publice și Academia de Studii Economice, cu susținerea Programului de Reformă Instituțională și Structurală în Moldova al USAID, au organizat cea de-a III-a ediție a Conferinței științifico-practice cu genericul „Adaptarea serviciilor publice la așteptările mediului de afaceri și provocările tehnologice actuale”.

La eveniment au participat peste 150 de persoane, reprezentanți ai autorităților publice, mediului academic și de afaceri, organizațiilor societății civile, dar și experți din practica juridică și economică.

„Republica Moldova și-a asumat un parcurs curajos pe calea integrării europene, ceea ce presupune și o serie de condiționalități cărora trebuie să le facem față. Obiectul major al Agenției Servicii Publice pentru perioada imediat următoare este digitalizarea serviciilor publice. Astfel, ca interacțiunea cetățenilor, inclusiv a mediului de afaceri, cu instituțiile statului să fie cât mai facilă. Pe parcursul anului 2023, angajații Departamentului înregistrare și licențiere a unităților de drept din cadrul ASP au depus un efort mare pentru ca instituția noastră să corespundă cerințelor moderne: au  fost scanate peste 8 mln de file din arhiva unităților de drept, urmând să mai scanăm încă 8 mln de file; au fost înregistrate pentru prima dată peste 800 de gospodării țărănești și circa 1300 de condominii, au fost înregistrate gratuit 8000 de  organizații sindicale  și patronale, etc.  Printre multiplele activități pe care le implementăm la Agenție și care vor avea un impact major în perioada imediat următoare, aș  menționa crearea noului  Sistem informațional și a Registrului de stat al unităților de drept, pe care ne dorim să le avem funcționale  în vara anului 2024. In acest  registru vor fi incluse toate entitățile juridice, nu doar societățile comerciale, dar și gospodăriile țărănești, condominiile, organizațiile sindicale și patronale. Digitalizarea este un lucru în echipă, care necesită multă dăruire.   Evenimentul de astăzi este o ocazie minunată pentru facilitarea dialogului dintre mediul de afaceri, mediul academic cu instituțiile publice.”, a declarat în deschiderea conferinței directorul ASP, Mircea Eșanu.

Conferința a avut ca obiectiv principal analizarea modului în care serviciile publice pot fi adaptate la dinamica schimbărilor economice și tehnologice, pentru a răspunde cerințelor mediului de afaceri și a face față așteptărilor acestora. În cadrul sesiunilor de discuții au fost prezentate soluții inovatoare și bune practici care pot optimiza relația dintre sectorul public și mediul de afaceri, ceea ce, într-un final, va duce la dezvoltarea sustenabilă a țării și la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor.

Mihai Lupașcu, Secretar de Stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, prezent la eveniment, a declarat că „transformarea digitală este o evoluție inevitabilă către o societate echitabilă și inclusivă, unde accesul la serviciile publice digitale devine un drept fundamental, iar angajamentul guvernării este să facem acest viitor digital o realitate”.

În luarea sa de cuvânt, Brian Wittnebel, director adjunct al Misiunii USAID Moldova, i-a mulțumit Agenției Servicii Publice pentru eforturile pe care le depune în vederea facilitării procesului de înregistrare a persoanelor juridice , contribuind astfel la menținerea unui mediu favorabil pentru afacerile locale. Totodată, Brian Wittnebel a salutat crearea unei platforme, unde mediul academic, autoritățile publice și sectorul privat pot face schimb de idei și de a identifica cele mai optime soluții care vor contribui la dezvoltarea mediului de afaceri din țara noastră.

În sesiunea de totalizare, participanții au decis să înainteze cele mai bune propuneri factorilor de decizie, în vederea îmbunătățirii cadrului legal și a procedurilor de digitalizare a serviciilor publice, în corespundere cu interesele cetățenilor și a mediului de afaceri.

Informație oferită de:

Departamentul management servicii publice

Serviciul comunicare şi protocol

Ultimul salvat:

21.06.2024