Sari la conținutul principal

Eliberarea semnăturii electronice în cadrul tuturor centrelor multifuncționale ale ASP

16.09.2024 10:08

Agenția Servicii Publice anunță că, începând cu ziua de astăzi, 16.09.2024, semnăturile electronice calificate se eliberează în cadrul tuturor centrelor multifuncționale ale ASP. 

Serviciul este prestat doar persoanelor fizice. Având o semnătură electronică calificată, cetățenii pot semna documente electronice, care au aceeași valoare juridică cu semnătură olografă. Totodată, semnătura electronică calificată oferă posibilitatea de a accesa la distanță informații utile din Cabinetul personal al cetățeanului (mcabinet.gov.md) și obține diverse servicii digitale din Portalul serviciilor publice (servicii.gov.md),  precum:

  • Servicii de stare civilă (certificate de naștere, căsătorie, etc.), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al populației (privind adresa de domiciliu, eliberarea sau lipsa actelor de identitate, cetățenie, etc.), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule (privind deținerea dreptului de a conduce un vehicul, categoriile și permisul de conducere valabil, etc.), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al vehiculelor (privind înmatricularea vehiculului și dreptul de proprietate asupra vehiculului), link aici;
  • Extras din Registrul de stat al uniților de drept, link aici

Cum puteți obține semnătura electronică calificată la centrele multifuncționale?

Pentru a ridica semnătură electronică pe USB-token în cadrul centrelor multifuncționale ASP, cetățenii trebuie să urmeze următorii  pași:

  1. Să acceseze portalul STISC: www.semnatura.md;
  2. Să completeze online formularul electronic;
  3. Să achite serviciul prin MPay;
  4. Să se prezinte la oricare Centru multifuncțional cu buletinul de identitate, cererea de certificare a cheii publice imprimată și semnată olograf și confirmarea plății.

Cât costă  serviciul?

  • Dispozitiv criptografic ePass 2003 – 135 MDL.
  • Serviciul de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronică calificata cu termen de valabilitate 1 an  - 200 MDL.
  • Servicii de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronica calificata  cu termen de valabilitate 2 ani - 350 MDL.

Agenția Servicii Publice încurajează cetățenii să-și perfecteze o semnătură electronică calificată pentru a beneficia de oportunitățile pe care aceasta le oferă.  

Proiectul este realizat în colaborare cu Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC).

Informație oferită de:

Direcţia comunicare, protocol şi cooperare internaţională

Ultimul salvat:

08.10.2024